Hoppa till sidans innehåll

Vattengymnastik


Vattengympa och aerobic

Uppstart för höstterminen 2017 är söndag 10 september!

 

  Måndag Söndag Instruktör
Vattengympa 19:30-20:30   Ewa, Ann
    18:00-19:00 Charlotte
    19:00-20:00 Maritha
Vattenaerobic 20:30-21:30   Carina, Malena

 

Vattengympa

Kontakt: Maritha 070-349 86 95

Vattenaerobic
Kontakt: Carina 0708-28 64 23
This is a mailto link 

Priser
Vuxen 550:- (12 gånger)
under 20 år 300:- (12 gånger)

Drop in 60:-/gång
Drop in skolungdom 30:-/gång

 

I vatten kan du träna styrka och kondition. Tar du i och jobbar mot vattnets motstånd blir det supereffektiv styrketräning. Jobbar du dessutom med hela kroppen får du en rejäl omgång konditionsträning. (Simmare tillhör de idrottare som kommer högst upp i syreupptagningsförmåga.)

Man står med vatten upp till axlarna eller jobbar på djupt vatten, gärna med ett flytbälte. Ta i, kämpa och fajtas med vattnet. Känn hur det virvlar runt armar och ben. Utnyttja vattenmotståndet och gläds åt att musklerna masseras samtidigt som de jobbar. Allt till medryckande rytmisk musik.

Träning i vatten är effektiv och skonsam. I vatten väger du en åttondel av din vikt på land. Lederna avlastas och du kan träna tufft utan att det sliter. Därför är träning i vatten också ett bra alternativ vid olika skador och besvär.

aqua-aerobic

Vad är skillnaden mellan Vattengympa och Vattenaerobic?
Vattenaerobic utförs på djupt vatten med flytbälte, handskar och flythantlar. Kondition och styrkedelen blir effektivare eftersom man har tillgång till dessa redskap.

Vi fortsätter att testa lite redskap såsom frisbee och stockar för att öka motståndet i vattnet och som gör att vi ger våra magmuskler en rejäl omgång!

Uppdaterad: 2017-09-07 19:59
Skribent: Bo Gustafsson

Våra Sponsorer

 

Olsbergs

 

  Eksjöhus

 

 

 

  

Sjöloppet

 

Postadress:
Eksjö SLS - Simidrott
Storegårdsgatan 1
57531 Eksjö

Kontakt:
Tel: 0721-99 66 47
E-post: This is a mailto link

Se all info